søndag 23. juni 2013

Rabarbra  anno 2013 ble økologisk med litt ekstra smak .
Her har jeg fine vertinnegaver klare, og i år har jeg brukt økologisk sukker i syltetøyet. Jeg sto i butikken og veide for og imot, men fant ut at jeg hadde råd til å kjøpe det dyreste og beste alternativet. Uansett er det ikke snakk om det helt store volumet så mitt syltetøy kan godt være litt eksklusivt :)



St.Hans markerer slutten på rabarbrasesongen, og villsyrinen min er også helt på slutten av blomstringen så da kan sommeren komme på alvor.
Emballering er like gøy som å koke syltetøy, og jeg koser meg veldig med å pusle, designe, printe, klippe og pakke.  Mine syltetøyglass er alle resirkulert og gjenbruk, men jeg prøver å samle samme størrelse slik at det ser helt å fint ut. Bølgepapper er fra vinflasker, men papiret og hyssingen er innkjøpt.

Rabarbrasyltetøy med ingefær ble riktig spennende og vellykket.  På nett fant jeg mange andre spennende konbinasjoner og varianter men min favoritt er fremdeles jordbær både på farge og smak. Blåbær og bringebær kan også være spennende alternativ, og kanel er en garantert suksess. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar